Morsdag

Söndags

Jag åkte och överraskade mamma i söndags på morsdag. Hon trodde att jag glömt bort henne men det var helt planerat att hon skulle tro det.
Hon fick lite småsaker. Udda rökelse, läppbalsam och parfym innan vi åkte iväg och handlade mat som vi sedan grillade. Som jag bjöd på. Väldigt trevligt och mamma var supernöjd med sin dag.

När jag skulle åka hemifrån så gick Pucko och la sig vid dörren så ja tänkte att han kanske ville följa med så de fick han ju såklart göra. Han är alltid så blyg när han först kommer dit, men sen efter ett tag så tuffar han till sig lite. När vi va och handlade så köpte vi koppel och halsband till honom så när vi grillade så var man med där ute. Jag var räd för att han kanske skulle sticka iväg och gömma sig eller något men det var helt onödigt. När jag satte ner honom i gräset blev han helt förstelnad och rörde sig inte ur fläcken. Precis som om han var rädd för gräs. HAHA. Och så låg han hela tiden. Enda gången han rörde sig var när han tog 2 steg för att komma närmare mig.
Han är sån mes, men lite bra att han inte tyckte det var jätte ku att springa i gräset, för han är ju faktiskt inne katt och det skulle inte funka ifall han bestämde sig för att han ville bli utekatt.

Min Pucko är så söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0