Kapellvägen in

Lördags

Jag sov ca 1½ timme. Sen var det loppis nere hos farmor och farfar. Där det alltid är massa massa saker. Men detta året hittade jag ingenting, eller jo. Jag köpte ett fotbad för 5 kr. Jag vet inte ens om det funkar. Men 5kr, då kan man chansa lite.

Sen åkte jag till Evelina, var jätte trött och somnade nog till lite på hennes soffa. Men jag visste att om jag skulle köra hem så skulle jag direkt lägga mig i soffan och decka. Var typ någon timme hos henne innan jag begav mig hemåt.
Trodde jag.
Jag var ganska nära Eslöv, vädret var varmt så ja ringde Therese för att höra om hon hade tid att kanske käka en glass och snacka lite. Hon bjöd in mig att käka med henne och Suz. Så jag åkte dit, vi käkade, snackade. Jag gillar verkligen Suz. Hon är ball och det känns lite som om vi känner varandra trotts att vi bara har träffats 2 ggr. Men tydligen gick hon livsmedel nere på Sallius när ja gick där.
Sen skjussade jag henne till Höör, hade ju ändå inget annat för mig och de är inte så jätte lång omväg. 
Släppte av henne och sen körde jag Södergatan ner. Såg skylten Kapellvägen och bestämde mig snabbt för att köra in till minneslunden en stund.
Det var jätte fint där. Speciellt nu när träden är gröna och blommorna blommar.
Min kruka till minne av Svampen var kvar men inte det som var i krukan. Vet inte vart de tagit vägen men blommorna kanske dog och då tog någon bort dom. Men krukan var kvar, men min lapp. Jag satt där en stund, förmodligen längre än vad jag hade tänkt göra. Men det var så fridfullt där. Så skönt på något sätt. Jag har inte alls varit där många gånger, men jag tänker på honom här hemma. Tänder ljus för honom här. Hoppas att han vet.

Sen, tillslut åkte jag hem på riktigt. Då var klockan ca 20.30 och jag hade tänkt att se Eurovision finalen som började 21.
Självklart somnade jag och vaknade ca 1 timme senare. Missat vårt bidrag, kanske lika bra det?
Sen zappade jag mellan det och någon film som gick på en annan kanal. Såg de första typ 5 rösterna och såg att vi inte fick en enda. Då tröttnade jag och slog över på filmen igen. Nästa gång jag bytte över va det slut och Rysslands bidrag va påväg mot scenen.

Tittade klart på filmen och en eller 2 filmer till innan jag tillslut somnade. För sent såklart. Konstigt att jag inte sov igenom hela natten då, när jag väl somnade vid halv 9 tiden. Hade ju faktskt bara sovit 1½ timme och varit igång hela dagen. Men nu är jag vaken rätt tid av dygnet. Eller åtminståne rätt tid för mig. Fel för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0