Lyckoadrenalin och vin?

Jag såg nyss en ganska bra film. En romantisk komedi för en gångs skull.
Hyrde tre skräckisar för ett tag sen och igår nä jag var och handlade så såg jag en av mina favoritfilmer. Har bara sett den en gång för länge länge sen men den är nog så bra som jag minns. Iallafall så var det ta 2 för 99kr så jag letade lite snabbt ifall jag skulle hitta en till. Och så hittade jag en till. Hade sett reklam om den för väldigt länge sen men aldrig sett den. The Holiday. Den handlar om att 2 kvinnor som är väldigt trötta på deras livssituation byter bostad och i stort sätt liv. Något som jag tycker känns väldigt lockande. Någon som vill byta till en liten 1a i centrum av en liten charmlös by utan kommunikationer eller ett ställe där man kan hyra film? Isåfall, let me know.
Visst, den var löjlig och fånig och allt de där. Inga skräck moment alls. Och självklart hittar de varsin helt underbar pojkvän i den andras liv. Men efteråt, nu. Så känns det väldigt bra. Jag har ett sånt där lyckorus inom mig som vill ut. Jag vill skrika och skratta. Ja, jag satt faktiskt och asgarva ibland i min ensamhet åt filmen.

Har en film kvar. Det var den jag hittade först som gjorde att jag köpte den andra. Jag har tänkt att gå och duscha och sen kanske sätta på den. Borde sova, men jag är pigg, glad och har lyckorus. Adrenalin förmodligen. Hur länge kan man leva på adrenalin? Hur länge kan man vara lycklig på adrenalin? Om det var dag och folk var vakna hade jag garanterat gått ut. Eller åtminstone städat.  vin

Har tänkt på de där med vin. Det ser väldigt sofistikerat ut när de i filmer sitter med ett glas vin i handen och grubblar över sina problem. Det får mig att vilja börja dricka vin. Tycker egentligen inte om vin men efter ett par glas är det ok, nästan gott. Så ja, jag skulle vilja bli en vinpimplare i sommar. Sådär när solen går ner, lägenheten är städad och jag kan sitta i min sköna soffa med min håriga katt och njuta. Det är då man ska ha de där glaset vin i handen. Måste bara köpa lyxiga vinglas först.




psst..2 dagar tills tisdag. LYCKA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0