Ju högre musiken är, ju högre sjunger jag

Evelina har bestämt sig för att skaffa hund och som en god vän följde jag med henne och tittade på två stycken idag.
Den första var bäst. Den var kattvan och väldigt social. Den andra var inte alls kattvan och ägaren tvekade på att hunden skulle kunna vänja sig med katter. Dessutom var den inte lika söt som den första.
Vi har ju semester nästa vecka så det vore perfekt ifall hon hittar en snart så hon kan lära känna den under semesterveckorna.

Sen bjöd hon mig på pizza och vi fastnade i soffan, snackandes.
Det var ett tag sen vi umgicks. Inte av någon speciell anledning, bara inte varit tillfälle. Båda två har jobbat väldigt mycket och det har varit massa annat som kommit i mellan. Men snart, när vi har semester så kommer allt att lugna ner dig.
Jag ska ta en dag till att köra runt och träffa alla jag inte träffat på länge. Alla som skaffat barn och alla som man bara inte har snackat med på länge.
Det blir lätt så.

Men det var skönt att vara sitta och babbla. Det behöver man göra lite då och då. Ventilera sina tankar med en annan människa och inte bara med katten och brevlådorna om natten.
Ja, jag pratar högt för mig själv när jag är ensam. Och jag sjunger ännu högre.
Ju högre musiken är, ju högre sjunger jag.

Just nu är det mycket Paramore och Cute is what we am for. Med inslag av Gyllene Tider. Det är ju trotts allt sommar nu.
 Och nu när Stockholmsresan är planerad och lönerna rullade in på kontot för ca en halvtimme sen så är det ingen som kan stoppa gyllene tider och en roadtrip. jag fick mer i lön än vad jag trodde att jag skulle få. Trotts att jag var sjuk och börta mer än en vecka där i början. Och papprena till försäkringskassan han bara blivit liggande så jag fattas några dagar. Får se om jag ska börja bråka med dom på måndag om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0