förlängd eller inte? Det är frågan.

Kom hem från mamma för ett tag sen. Har nyss tagit en pain-tablett så jag hoppas att jag är smärtfri om ett tag.

Min efit dag började bra men jag glömde att ta med kameran till mamma så de blev inte så mycket med det.

Men mamma blev jätte glad över sin present som var en resa till sthlm (ca 1 vecka), konsert (NATIONALTEATERN) i Eskilstuna på festivalen Å-festen. Så skönt det var att äntligen få berätta det för henne. Jag älskar överraskningar och att göra dom, men jag vill så gärna berätta så snabbt som möjligt. Att gå runt och hålla detta hemligt för mamma har varit jätte svårt. Jag har hållit på att försäga mig flera gånger och det är ofta jag velat berätta för att få det sagt så vi kan börja prata om de. Vad vi ska göra, vad som ska med. Men nu är det över och planeringen kan börja. Äntligen!

Och jag har bara 2 dagars jobb kvar i lund innan min semester. Och fy fan vad jag behöver den.
Träffade på min chef på ICA idag. Hon har precis kommit tillbaka efter sin semester. Nu, innan den  sista ska hon meddela om vi får förlängt. Och idag när jag träffade henne pratade hon om att hon hade försökt att få tag i Louise för att förlänga henne men hon nämnde inte mig. Inget om jag har fått förlängning eller om jag inte har fått det. Jätte konstigt. Jag ville inte fråga henne. Hon var ju där som en privatperson och jag hade inte någon lust att ta en diskussion om det med henne.
Men i morgon ska jag fråga henne hur det blir.
På ett sätt vill jag ha förlängt. Man vill ju att de ska vilja ha kvar en men samtidigt så skulle det vara så skönt att inte bli förlängd. Att bara ha tidningarna ett tag. Dessutom om hon inte har jobb att erbjuda mig så kan jag stämpla i 75 dagar tror jag att det är. De ändrar reglerna hela tiden. Men om jag säger upp mig eller tackar nej till jobb får jag inga dagar. Så det vore skönt vilket som på något sätt. Men jag kommer bli lite sur om hon inte förlänger mig, även om jag egentligen kanske inte vill ha förlängt.. fattar ni?
Men vi får se i morgon hur det går.
Om hon inte förlänger mig ska jag lägga in om semester de sista 5 dagarna av månaden som kommer efter min semester. För jag har semesterdagar kvar.  Skulle ju kännas skit dumt att inte bli förlängd och sen vara borta därifrån i 3½ vecka och sen gå in och jobba 3 dagar. Nej tack. Då tar jag semester eller sjukskriver mig. Då bryr jag mig inte om att Evelina fortfarande jobbar där eller om vissa kan tycka att det är en "läglig" sjukskrivning. I dont care i såfall.
Nu när jag tänker på det skulle det vara sjukt skönt att inte bli förlängd och bara ha 2 dagar kvar där som jag måste jobba och sen aldrig mer.

Men då kommer jag att bli fattig igen...=(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0