Älska mig

Är det så fel att försöka?image56
Är det så fel att lura sig själv lite?
Att glömma?


Dagen idag började bra, jag var ganska utvilad och pigg. jobbet gick smidigt. Inga problem där. Pappa ringde för att berätta att han fixat bilen. Allt va bra. En "date" ställdes in, men det var ganska väntat och jag brydde mig inte så mycket då. Hade ett underbart långt samtal med Evelina. Ett sånt där som vi har ganska ofta. Sitter i timmar och snackar om inget och allt. Saker vi gått igenom, diskuterat och sen gått igenom igen. men det är skönt. Att bara babbla utan anledning. Att det inte blir krystat eller tyst eller konstigt. Jag gillar verkligen henne. Kanske inte för att de va en så stor överraskning. Hon och jag har kommit varandra väldigt nära den senaste tiden och vi trivs tillsammans.
Dessutom var jag glad idag för jag trodde på något, på någon. Jag trodde att det skulle kunna bli bra nu. Att det skulle lösa sig. Utan att riktigt tro för mycket så trodde jag iallafall på något. Och det var ganska länge sen jag gjorde det. Men det visade sig vara fel. Falskt, kanske man skulle kunna säga. Jag ville det så gärna att jag inte såg problemen. Han hade inte fel. Tvärtom. Det tar bara så hårt att höra det igen. Att höra orden uttalas högt. Att han inte trodde på mig så som han borde göra. Han borde gett mig en ordentlig chans. Men det spelar ingen roll. Någon som inte vill kan jag inte tvinga. Och jav vill inte ha någon som inte vill ha mig, på riktigt. Jag bara önskar att han kunde kommit på det lite tidigare innan han fick mig att tro, fick mig att hoppas.
Varje gång detta händer undrar jag varför jag låter de hända? Jag visste på sätt och vis att detta skulle hända. Jag visste det när han kom och jag visste det absolut när han gick. Men varför låter jag det hända? Varför lyssnar jag inte på mig själv när jag tycker att alla andra ska göra det?
Men jag överlever. Ont i huvudet och i ögonen, men jag överlever. Jag klarar mig alltid. För jag är stark. Alla har sina svaga egenskaper, men mina starka vinner. Tänk på det nästa gång vi möts. Jag är stark och jag vinner över dig.

Watch me..


Nu ska jag återgå till det som jag skulle gjort idag. Innan allt annat hände. Nu ska jag bara lyssna på bra musik och njuta. Dessutom är jag väldigt älskvärd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0