Vart tog de varma vattnet vägen?

Mitt varmvatten är slut.!?!?!
Kan det ens ta slut eller vad är fel?
jag höll på att diska och tänkte att jag tar och diskar fritösen också. Hällde först ner oljan i en flaska men lite kom så klart utanför och sen började jag att diska den så gott man kunde.

För ett tag sen va de rörmokare här och höll på med avloppet i köket och då sa de till mig att jag var tvungen att låta varmvatten rinna i en kvart efter att jag hade diskat för att det var så mycket fett i rören.
Inget jag någonsin tänkt på innan men nu när jag hade diskat fritösen tänkte jag att ja, då gör jag det nu. För om de är någon gång de behövdes så är det väl nu.
Så jag lät vattnet på och jag satte mig vid datan en stund. Knappast 15 min, snarare max 10 min och nu när jag gick tillbaka och skulle diska av ett glas jag hittade så är varmvattnet inte varm längre. Det är någonstans mellan kallt och ljummet.
Varför?
Är det mitt fel?
Jag gick in i badrummet och det var samma sak där.
Jag kan ju knappast ha tagit slut på kommunen varmvatten. Eller hur funkar sånt? Har vi i mitt hus en egen varmvattenberedare som kan ta slut?
I vilket fall är det ju jävligt mycket vatten. Jag har haft långa duschar och diskat innan utan problem.
Är lite nervös nu.. hehe..
Skulle vilja dra igång disk-maskingen. Det är bara kallvatten man använder där men i tvättstugan är de väl varmt? Och jag håller på och tvätta.

Undra om de kan spåra det till mig? Kan jag vänta mig en knackning på dörren och en arg granne som inte kan duscha p.g.a mig nu eller?
Ja, jag är lite paranoid.

HJÄLP!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0