Summering av 2008

Detta året har varit ett väldigt trist år. Ingenting särskilt spännande har hänt men jag ser de som mitt år att ladda upp. Ett år att bara existera i, gå igenom för att kunna utvecklas nästa år.
Tänkte  lite snabbt skriva ner vad som hänt, de går nog ganska snabbt för de är inte så mycket.


Hade en fling med en ur tråkig kille i januari. Pelle, Palle, Padde, Paul..? what ever his name was. Han ville träffa den "rätta" och jag är mer sån som vill ha lite kul och sen kanske se vart de leder. Iallafall så tröttnade jag innan de ens hann börja och blev ganska förvånad över att jag inte reflekterade mer över honom.

I februari började en resa till London planeras och man skulle spara pengar. Men jag är inte bra på att spara pengar så i Maj när vi åkte så togs allting från en och samma lön. Men det gick bra ändå. Eve, Louise, Rebecka och jag åkte. London var en väldigt häftig stad och jag vill gärna åka dit igen. Men kanske med någon annan. Vi ville göra lite olika saker och det blev lite sura miner och en del tjafs Men vi delade på oss lite. De ville gå över alla broar bara för att och det ville inte jag så jag gick själv in till ett mysigt litet torg, köpte mig lite vykort, en penna och ekologiskt vatten och satte mig ner för att skriva lite kort och titta på allt folk. Det var nog min bästa dag i London. Jag gick lite runt torget och kollade i affärer. Köpte en lila palestinasjal och nagellack och senare på kvällen tog jag subway till vår gata och mötte upp de andra.
När vi kom till sverige var alla ganska irriterande på varandra men det gick över för vi jobbade alla på samma jobb och några månader senare började även Rebecka där. Och hon och jag jobbade tillsammans. Trodde att det skulle bli problem för vi kände inte varandra så bra innan LDN och knappast bättre efter men det gick jätte bra. Iallafall efter lite revir markerande i början.

Ja, jag jobbade kvar inom hemtjänsten hela jävla året men sa nyss upp mig.
Vill plugga och kom t.o.m. in på psykologin men väljer New Age istället. Boken på psykologin var på engelska och jag känner mig verkligen inte så taggad att jag känner att jag kommer tycka att det är särskilt kul länge.
Men de va inte en dag för sent att sluta och dagarna innan min sista dag så dog min favorit vårdtagare. Min vän. Det var inte särskilt väntat även om det alltid är det i de där jävla jobbet. Det var jobbigt när Rebecka berättade det, lite avsides från de andra. Men mitt liv går vidare. Hade fått en lapp i mitt fack om att hennes anhöriga ville att jag skulle ringa upp och det gjorde jag. Jag kände de väl och de ville tacka mig för allt. Speciellt de sista dagarna när hon var så sjuk och jag hade hållit de uppdaterade hela tiden.
Fick en tavla som minne. En tavla som jag och hon hade kommit överens om att jag skulle få redan innan hon gick bort. Och hon skulle få ett collage med bilder på henne som jag tog i somras. Men kollaget var inte färdigt, är fortf inte. Men jag ska göra klart det och sen ge de till hennes anhöriga. De ville ha det.
Så snart ska jag på begravning igen.
Men annars har folk runtomkring mig undvikit att dö detta året.

Har kontakt med Johan igen. Han hörde äntligen av sig i februari men de va nog inte framåt sommaren som de började kännas ok att träffa honom. De va då de började kännas som innan. Och nu känns det helt bra. Det är inte längre bara jag som hör av mig och håller igång allting. Utan faktiskt han med.



Inför nästa år har jag fullt med förväntningar.
Jag läste någonstans att 1009 kommer bli ett år där man ska spara, inte byta jobb och ligga lågt.
Inte bli ett särskilt kul år men stadigt.
Men så ska inte mitt år bli. Jag kommer vara fattig, men jag kommer läsa. Utvecklas och lära mig något nytt.  2009 ska bli mitt år där jag gör vad jag vill när jag vill utan att riktigt tänka efter så jävla mycket som jag brukar göra. Mer spontan och våga ta lite risker.
Jag ska bli mer social och inte bara stänga in mig i lägenheten med svarta gardiner.

Nyårslöften kommer jag inte ha.
Men jag ska börja lita på mig själv. Min intuition
Göra sånt jag vill för att jag vill det och inte för att andra vill det.
Lära mig säga nej.

Jag hoppas att det blir ett bra år..

Förra årets sammanfattning 



GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0