Regn, likt ett vattenfall

Fy fan vad det regnade när jag skulle ut och jobba. Jag satt och väntade så länge jag bara kunde. Tänkte att någongång måste det ju sluta. Men till sist var jag tvungen att sticka ut.
möttes av en vägg av regn. Det kändes som om man sprang rakt in i ett vattenfall. Kom tillslut till bilen, var dyngvåt redan då. Sen körde jag ner till Preem där tydligen strömen hade gått. mackarna och halva Hörby. Dessutom stod det en volvo där med några töntar i som började att snacka med mig. Och regnet och blåsten bara fortsatte. Det var så mycket att jag knappt kunde se och det gjorde ju inte saken bättre att det var svart överallt. Till sist så körde dom och jag stod och funderade över om jag skulle ge upp och bara åka hem. Men sen packade jag in alla tidningar i bilen med plasten på. Så jag slapp stå ute i vattenfallet och hålla på med dom. Tog mycket längre tid men jag blev lite varm och undvek massa massa regn. Sen fattades jag ca 30 SDS (Sydsvenska) för de hade ett bilbud tagit för att han fattades. Blev en aning irriterad men hoppades på att någon skulle komma ut med en ny bunt till mig INNAN mina SDS var slut. Annars blir det jävligt drygt att behöva köra rundan 2 ggr.
Tillslut kom jag iväg och just då tändes faktiskt lite gatbelysning. Det gjorde allt lite lättare och ca 30 min senare slutade det typ regna och blåsa och jag fick mina tidningar som jag fattades. Då blev allt nästan bra igen. Var ändå jävligt våt. Man torkar aldrig efter sånt. Regnar de 5 min i början är man blöt hela rundan.
Om jag inte blir sjuk av detta så är det ett under.

Men nu är jag hemma och ska slänga mig i min sköna soffa och sätta på en film att somna till. Marie Antoinette kanske. Den är ju så bra. Ska skicka ett sms till mamma bara och hoppas på att hon har ström. Förmodligen inte. För det är massa hus i Skåne som är utan ström och mamma är en av de som först förlorar strömen och sist får tillbaka den. Dessutom så har en hel del träd ramlat ner över vägen och det har säkert hänt där borta också. Hon bor ju i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0