"det måste finnas mer, som dom andra inte ser"

"Nej, jag säger nej, jag säger nej, jag kommer aldrig, aldrig tillbaks,
till eran stad, till erat liv, jag kommer aldrig, aldrig tillbaks,
till den ni sa, ja skulle va, ja kommer aldrig, aldrig tillbaks,
till deras stad, till deras liv, jag kommer aldrig, aldrig tillbaks
."


Den låten brukar jag lyssna på och sjunga högt till när jag körde hem från skolan på gymnasiet. den passade då och den passar fortfarande. Ikväll. Sånt jävla drama de har varit här nere när jag var i Sthlm. Tyvärr börjar nog den där känslan som man har när man varit borta ett tag försvinna och det börjar kännas som vanligt. Man får lite perspektiv på saker när man inte är mitt i det hela tiden. Men det är redan borta. Jag älskar den känslan. Hade den väldigt länge när jag kom hem från london. För då var man så långt borta och det kändes så länge så allt här hemma kändes så avlägset.

Dessutom så vill jag flytta till Eskilstuna. Det var mysigt där. Folket var avslappnat och det var ganska stort, men tillräckligt litet för att bli personligt. Dessutom ligger det bara typ 1 timmes bilfärd från Stockholm. Så härligt det skulle bli. jag ska faktiskt försöka kolla in det närmare. Hur svårt det är att få en lägenhet där. Kan tänka mig att det är ganska dyrt och förmodligen köer till lägenheterna. Men det är ju överallt. Då kan man väl lika gärna stå i kö till en lägenhet i E-tuna som i Lund. För Lund börjar kännas ganska utforskat och för nära allt annat. Dessutom har de vatten genom staden i E-tuna. Ett stort +. Skulle vara kul med en ny stad att utforska. Nytt folk att lära känna. Skulle t.o.m vilja börja plugga något. Psykologi som jag har tjatat så mycket om. Det vore ju otroligt härligt. Nu ska jag kolla vad det finna för jobb där uppe. =)

Kommentarer
Postat av: nicolina

Kika in min blogg! Lägg en komentar när du ändå är där.

Tack. Kram.

2008-08-19 @ 11:41:34
URL: http://niqolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0