Vad har jag gett mig in på?

Mitt nya databord är på plats och datan är dit flyttad. På mitt nya databord så fanns dej hjul. Fanns. 2 av de trillade av och då blev ju bordet helt snett och ostabilt så först försökte jag palla upp med böcker men det stod fortfarande inte tillräckligt stabilt så till sist så tog jag fram hammaren och slog av de andra hjulen. Så nu har databordet inga hjul, men de står stabilt.
Min dataskärm är verkligen stor. Den är av den gamla sorten, ser ut som en liten TV. Lika stor på alla håll och man märker verkligen nu hur stor den är. Skit fult. Databordet är också fult, men praktiskt antar jag. Just nu får det funka iallafall. Jag är fortfarande inte riktigt klar med min möblering/städning. Har lite kvar i köket och i badrummet men sen orkar jag verkligen inte mer. Klockan är nästan 8 nu och jag är helt slut. Det härligaste är att alla möbler som just nu bara står i hörnet ska antingen ner till mitt förråd eller bara bort, det ska iallafall ut ur min lägenhet och det kommer göra att jag kommer ha mycket mycket plats här. Hoppas nu bara att vi kan hänta soffan direkt när Bumbi slutar så vi hinner med allt innan de ska träna inne bandy. Jag är faktiskt väldigt osäker på om vi hinner åka in till Malmö, hämta soffan (bära ner den från trappan, få in den i Jockes van, köra hem), bära ner alla mina möbler som just nu bara står i vägen och sen bära upp den nya soffan. Väldigt osäkert. Nu blir jag lite nervös. Vad har jag gett mig in på? Hoppas verkligen att Jocke och Rickard möter upp oss hemma hos mig annars blir de knivigt. Kanske kan se om Jocke kan följa med in till Malmö och hämta den också. Lite tveksamt om man klarar de på 2+mig. Den är tung och stor. Ja, jag ska nog ringa Jocke vid 3, då jag tänkt att gå upp för att höra om han inte kan följa med in till Malmö också. Säkrast så tror jag.

Så skönt att de ställde upp för att hjälpa mig. Jag hade förstått om de hade haft "annat" att göra. Väldigt skönt var det att Johan direkt sa att han kunde hjälpa till. Då kan han få sin present i morgon som jag inte slagit in. Undra om de vet vad de gett sig in på...=/

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Tack för kommentaren! :)

Tyvärr är det ju så att folk vill smaska i sig dåliga saker , men jag själv vill ju bara släppa.

2008-04-25 @ 09:50:30
URL: http://tumadre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0