Tråkdag i morgon

Jobb utan Louise i morgon, det är tråkigt. Inte ens Eve jobbar, bara jag. Jag ska sätta ihop en skiva med Nationalteatern bästa låtar till Louise. För det verkar inte som om hon har någon. Och det måste man ju ha. För jag tror hon har missat en massa genom att typ bara ha hört Hanna från Arlöv. Det är en favorit, men de har gjort så många andra också som är bra. Idag efter vi hade varit på larm mitt i vår rast så satte vi på den i bilen och sen rockade vi hela vägen in till kontoret. Det är då det är härligt att jobba. Annars jobbar jag vanligtvis ensam.

Natten till igår när jag var ute i mörkret och delade ut tidningar så såg jag en bil som kört i diket och när jag körde förbi såg jag att det satt någon i bilen. Jag körde tillbaka och då var de en ensam tjej i min ålder som satt där och grät lite. Jag stannade, frågade hur det var med henne. Hon hade redan ringt efter sin mamma men jag stannade där och väntade på henne. Hon var OK, ganska chockad för det var inte det lilla diket. Sen kom hennes mamma och jag körde vidare. Men jag tyckte att det var snällt att stanna, många hade nog bara kört förbi. Så i natt gjorde jag dagens goda gärning.

Dessutom på tal om morötter, jag försov mig i morse igen. Vaknade 15.15 när jag börjar jobba 15.30. Jag är nog tröttare än vad jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0