Från inget jobb till soffköp

Dagen började med att min telefon ringde. De va en person som ringde tillbaka efter att jag mejlat henne om en soffa på blocket. (jag letar efter ny soffa). Hon var väldigt trevlig och vi bestämde att jag skulle komma senare på kvällen och titta på den. Sen somnade jag om.

Sen ringde det igen, det var min chef från tidningarna som ville höra hur jag mådde (sjukanmäld). Sen berättade hon att den dagen har kommit, den dagen han kommer tillbaka och tar mitt distrikt ifrån mig. Så den 2 Juni blir jag av med mitt underbart härliga jobb. Hon hade inget annat till mig men nu i sommar är de en hel del som ska ha semester så jag kan hoppa in lite här och var då. Men det räcker inte för mig. Jag måste veta att jag har jobb och att jag har en fast inkomst. Visst, jag har kvar jobbet i Lund, iallafall ett tag till. Men det är knappt att jag kommer kunna ha kvar det. Med den bensinkostnaden som jag har för att jag kör dit så kommer de nästan inte bli kvar något av den lönen. Men hon skulle tänka på mig. Jag är väldigt bra på mitt jobb så hon vill ha kvar mig. Sen skulle hon kolla med sina kollegor i Lund/Malmö och se ifall de har något till mig där. För det är där jag jobbar på kvällarna och det är dit jag har planer på att flytta.  Men även om de har något till mig i t.ex sommar så kommer jag inte kunna flytta härifrån så snabbt så då kommer jag få en väldigt mycket större bensinräkning. Köra till Lund 2 ggr om dagen.
Så det känns lite jobbigt, eller väldigt jobbigt så nu är jag ute och letar jobb igen. Mamma som jobbar på dagis hade pratat med ett barns förälder och de kanske hade något. Han äger den där kiosken nere i trollsjön i Eslöv. Vill inte jobba där men jag sitter inte ritkigt i en situation där jag kan vara kräsen. Så vad som känns de som. Bara de ger pengar.

Efter det hade jag ingen lust att åka och kolla på någon soffa men då pratade jag med Eve och hon kunde följa med efter att hon fått hjälp med att fixa sin punktering. Så vi åkte, men först kollade jag på blocket om de fanns något intressant skrivbord/databord i malmö som vi kunde titta på samtidigt. Och det fanns det. Jag hade sett det innan men fått för mig att de fanns i helsingborg. Så jag ringde henne och sa att jag var påväg. Sen hämtade jag Eve och vi körde till Malmö.

Efter att ha pratat med henne som hade soffan så kom vi äntligen dit. Hon var jätte trevligt och soffan var helt underbar. Precis en sån som jag var ute efter. Sån amerikans modell. Man känner sig så liten i en sån soffa och det är så härligt att sitta i den. Titta på film, läsa en bok. underbart. Den var gul/orange/ljusbrun med något mönster. Väldigt mexikans stil över den. Hon hade en extra klädsel, likadan men den var inte använd så mycket. De hade en liten hund som var jätte mysig. Det var ganska konstigt att komma dit, det var precis som om vi kände dom och skulle dit på middag. Vi satt där i soffan och snackade om hunden och grekland och allt möjligt. Ganska länge också. Jätte trevligt. När vi väl kom därifrån så trodde jag nästan att hon skulle krama mig hejdå. Jag ska hämta den i morgon. Dessutom var den jätte billig.

Sen ringde jag runt bland massa gamla kompisar som jag inte snackat så mycket med den senaste tiden och frågade om de kunde hjälpa mig hämta och bära upp den nya soffan OCH bära ner den gamla. Det kändes lite dumt att be de om hjälp efter all tid men de ställde upp. Jätte snällt. Så vi ska låna Jockes van, Bumbi och Johan ska åka med in till Malmö. Jocke och förmodligen Rickard kommer möta upp oss hemma hos mig när bytet av soffan ska göras och sen hoppas jag kunna låna vanen för att köra hem mina gamla soffor till Eve som ska få ärva dom. Och allt detta ska hända innan kl 7 för då ska de spela innebandy. Hoppas bara att vi kan köra direkt efter Bumbi slutat och att de har kommit hem, de vi ska köpa den av. Annars får vi se hur vi ska lösa det. Men det är så spännande. Det är inget fel på min nuvarande soffa förutom att den är lite för stor för min lägenhet och att den inte riktigt är sån amerikans som jag vill ha. Men den är mycket skön att sitta i. Den jag ska hämta i morgon är bara en soffa och en 2 sitsig men storleksmässigt en 3a minst.

Sen körde vi och köpte det fär databordet också. Det var också jätte blligt och mycket mindre än det jag har nu. Vilket är bra för jag har en liten lägenhet.

Så det är en hel del på gång. Igår natt (ja, NATT) så möblerade jag om. Bytte plats på soffan och sängen. Jag har ingen granne under mig så jag hoppas att jag inte störde för mycket. Har en del att göra nu i natt också så att det blir lättare i morgon.
Och det ska jag börja med nu.. Sen ska jag sätta på en film. (jag har fått en kontroll av Sara till min DVD för min var borta men nu när jag städade så hittade jag den, så nu har jag 2)



psst..Fick en väldigt bra lön denna månaden. Det behövs nu inför London resan om ca 2 veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0