Musik och hemtelefon

Linnea

Var i Eslöv idag. Orkade först inte kändes det som men efter jag fått igång min hemtelefon så var jag så uppåt att är Josse rinhde så tvekade jag inte. Sprang in i duschen och slängde på min lite kläder och sen 2 minuters sminkning. Trodde hon skulle börja att spela kl 8, men när ja ringde Josse påvägen in så sa hon att hon började kl 9. Så ja hade inte behövt att stressa så mycket.
Kom in till Eslöv, glömmer alltid vilken port hon bor i så ja gick lite fel men ja träffade på lilla Rita istället och det var ju trevligt, för det var länge sen.
Kom upp till Josse, hälsade på alla. Snackade lite. Sen var det dax att gå ner till ungdomens hus eller mötesplatsen 0413 som de tydligen nu heter.
Lite folk och de blev sena men sen skulle Linnea spela och vi flyttade oss framåt.
Hon var riktigt bra faktiskt. Har nog hört henne i skolan kan ja tänka mig, men ja visste inte riktigt vad för typ av musik som hon skulle spela. Om ja skulle jämföra henne med någon så är det nog Sophie Zelmani, som ja älskar och lyssnar väldigt mycket på. Så jag diggade Linnea Starkt. Hon spelade typ 30 min kan ja tänka mig. Försökte ta lite bilder men mina batterier till kameran va inte laddade så ja tog med mobilen men de blev inte så bra.  Sen bara njöt jag.
Efteråt köpte jag såklart hennes demo skiva och fick den signerad t.o.m. =)=)=)

Sen åkte jag hem, behövde äta och hade inte så många timmar innan ja skulle börja jobba.
Men det var kul. Var en bra dag.

Hon ska spela på Lunds kulturnatt nästa Lördag. Stick dit och lyssna på henne då, för det ska jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0