min underbart roliga helg

Söndag

Ja, då var min helg över och jag har en huvudvärk som konstaterar detsamma. Men jag har haft sådär underbart kul. Det var länge sen ja verkligen gjorde något och hela helgen. Annars brukar ja bara ta det lugnt, iallafall en av dagarna. Är ju ledig så sällan. Men men.. Detta gjorde jag:



Fredag
Gick upp, lite för sent, slöa in i duschen. Försökte duscha snabbt. Packade vad ja skulle behöva ha med mig. Upptäckte att min älskade gamla skolväska som ja hade tänkt att packa i var illa luktande så den kunde inte användas. Packade i plastkassar istället. Gick till bussen, kanske lite för tidigt. Men ja ville vara i god tid. Kom på att ja inte hade tagit med mig någon tjocktröja eller jacka av något slag. Men det fanns inte tid att gå hem och hämta det. Satt där och försökte komma på vad mer ja hade glömt, örhängena hade j också glömt. Bussen var sen så ja hade faktiskt hunit gå tillbaka och hämtat tröja. Hade nästan glömt hur man gör när man åker buss.
Kom fram lite sent till Lund där Janne hämtade upp mig och sen åkte vi och hämtade upp sara och Jeanette. Sen var det lång väg till Ystad, stannade på en mack och hemma hos Janne, han var tvungen att lämna av lite saker. Sen efter 1 ½ timme kom vi fram till lägret. Janne började med maten och vi packade in oss i våra rum. Ganska snart var det mat och de små komfirmanderna var väldigt högljudda och fattade nog inte riktigt att de faktiskt var på ett komfirmation läger, för att bli komfirmerade och då ska man göra vissa saker.
Efter maten hade vi lite lekar med dom. Gjorde allt för att de skulle bli slutkörda. Prästen gjorde sina "snälla" lekar och Sara sina "elaka" lekar. Men de va väldigt snälla av sig denna gången. När alla lekar var klara, ville de såklart ha mer men nej nej. Då var klockan redan runt 23.30. Prästen gick och la sig och vi började spela lite kort. Tiden gick och tillslut sa vi till de att var tysta för de fanns några som ville sova. Runt 2-2.30 gick vi in på våra rum. Sara somnade ganska snabbt men ja och Jeanette låg och snackade någon timme till. Gick upp o skällde på lite komfirmander och sen sa vi godnatt och skulle sova. Men de gick inte så en timme senare gick vi upp igen, då var klockan typ 5 och vi var riktigt förbannade. Ingen sov och alla förde massa oväsen. Vi hittade en del tjejer bland killarna och en del killar bland tjejerna. Sa till de att gå och lägga sig, i SIN säng, vara tysta och släcka lyset. Det gick 2 min sen var lyset tänt och de sprang fram och tillbaka till varandra igen. Vi satt på vakt och såg allt. Precis osm om vi inte varit i den åldern och gjort samma saker. Gick in, hotade med att väcka prästen. Släckte lyset igen och satt igen på vakt ett tag. Sen kom Janne och kunde ta över så vi gick och la oss. typ 5.30.

Lördag
Vaknade lagom till lunch, ingen hade vågat attt väcka oss tidigare.
Eve kom och hämtade oss vid 12 och vi körde den långa vägen in till lund. Lämnade av alla och körde hem till Mathias och Malin där ja kunde borsta tänderna, sminka mig och sen lagom till att Linnea skulle spela gick vi ner för att lyssna på henne. Hon var riktigt bra. mer folk denna gången än vad det var i Eslöv. Vi satt där med solen i ögonen och lyssnade när det kom fram en man till Malin och frågade henne ifall hon visste vem det var som spelade. Hon sa att det var en kompis till mig. Direkt när Linnea nämde att man kunde köpa hennes demo så gick han fram och köpte den. Efteråt berättade Malin att han var med i något lokalband som alltid var med och spelade överallt i lund och att hans typ bästa kompis på något sätt hade hjälpt Timbuktu. Vet inte så noga, men han köpte Linneas demo, så ja hoppas på det bästa. För hon är grym. Har haft med hennes skiva i bilen när ja jobbat någon natt.
Och Johan var där. Såg först någon som likande Josef och sen såg jag Johan. Fy fan va härligt att se honom. Han hälsade först, det var skönt. Visste inte hur de skulle bli att träffa honom. Sen gick jag fram och hälsade, kramade honom, länge. Jag har saknat honom, väldigt mycket. Så det var riktigt skönt att de inte var konstigare än det var, efter all den här tiden som vi inte har snackat. (undra om han har tänkt på att det gått typ 1½ månad)  Men det var så härligt. För en liten stund fick ja se honom, min älskade kompis. Tog ett foto på honom så ja kan minnas honom ifall this is it.
Efter Linneas spelning gick vi hem till dom igen, beställde pizza och jag fick ett jätte fint ljus och en 1½ L Doodlys av dom, som var lite drucken ur men mer än hälften var kvar. Sen vid halv 6 hämtade vi Sara o körde henne och hennes kompis till en fest lite utanför Lund och sen körde vi till Eve i S.Sandby. Var så trött att ja hade kunnat somna där direkt. Vi hade ju planer på att gå ut, men ja försökte tänka ut hur ja skulle kunna undvika det. Men vi började dricka. lite vin som va riktigt torrt och en massa doodlys så klart. Sen snappsade vi t.o.m lite. Trotts att Eve inte brukar göra det. Så sen var man lite på topp, fixade att Leos kompis kunde köra oss dit. Dit? Jo, till Björka Loge.. HAHA... Det låter värre än det är. Så redan vid 22 skulle han komma typ. Han var lite sen, men de gjorde igen. Vi åkte iallafall dit. Kollade först in läget lite. Var inte så mycket folk då. Köpte en cider i baren och satt och laddade upp innan vi inte kunde behärska oss så vi hoppade upp på dansgolvet och rockade järnet. Sen gick resten av kvällen åt att dansa. Fan va roligt det var. Och vår fanclub förföljde oss lite då och då men vi struntade i dom. När vi hade lite paus där ute så kom en av dom fram och ville att vi skulle hälsa eller säga något till hans kompis. För han gillade vår stil. Vi bara jaha? Sen erbjöd han oss 20 kr för det. Vi bara neeeee. prostition på hög nivå lixom. Nästan direkt på kvällen, när ja trodde att här kommer ja inte träffa på folk ja känner så kom Nylen vinglandes. En gammal, hum. Skolkompis, fast kanske utan kompis. Vi hälsade lite men ja tror inte han riktigt fattade vem jag var. Under kvällen såg jag några till som ja kände igen och sen på kvällen träffade jag på Camilla lite. men fan va kul vi hade, dansade hela tiden nästan. I slutet hade ja brutalt ont i huvudet men va fan, vi fortsatte ändå. Grymt kul. Sen kom min lilla lillebror och hämtade oss. Körde hem Eve och hämtade alla mina saker och sen körde de hem mig och Leo lånade min bil. Försökte komma ut på nätet men de funkade inte så ja satte på en film. Wild Hogs och somnade ganska snabbt.

Söndag
Vaknade, var grymt törstig, huvudet bankar. Ringde min bredbands support och de starta om något och nu funkar allt igen. Ska snart äta något, ringa Eve och tacka för en underbar kväll och sen kanske sätta på filmen igen så ja kan se klart den, eller se om den. Kommer inte ihåg riktigt. Inget städande idag iallafall. bara slapp. För sen i natt ska ja jobba igen.
Men det var riktigt tur att vi stack dit, det var ju skit kul. Liknade faktiskt Jägers lite, förutom att man inte känner ALLA. Alla var glada och inget bråk typ.  Men de har tydligen bara öppet på sommaren och nästa helg är sista gången. Men då jobbar jag. Men nu har vi varit där och dit kan man absolut åka igen.

Nu blev detta jätte långt, är det någon som har orkat att läsa så ger ja er en stor kram.
Nu ska ja ladda in lite bilder tror ja faktiskt. Tog ju faktiskt en del bilder på Linnea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0