Det gick lite för snabbt ja


Jag går fram, det är snart min tur och jag vill inte missa det.
1 nummer före mig, jag tittar lite snabbt på löpsedlarna. Ser den. Just då blir det min tur och jag tar den snabbt i handen, lite förvirrad, en aning stressad. Går fram till kassörska.
- "Vad måste ja köpa för att få den här?"
- "Aftonbladet."

Jag gick tillbaka och tar en aftonbladet.
Med lyckobrus sätter ja mig i bilen och ringer och berättar för Eve om mitt fynd. Hon fattar inte riktigt min extas men de gör ingen.
Kommer hem och någon timme senare kommer mamma. Självklart har ja redan berättat för henne om mitt köp också och när hon kommit och vi sattit oss för att käka en korv så öppnar ja förpackningen. Det finns bara en. Ja stelnar till. Det är bara en, det fattas 2. 
Med panik i blicken visar jag det för mamma och vi packar snabbt ihopa, ja letar fram kvittot och vi kör ner till affären. Med en "fan" känsla går jag in, berättar att det fattas 2 av mina John Travolta filmer och får sen höra att det ska vara så, att man får en i veckan. +  att det står där längst uppe på införpackningsplasten.
Skamsen, besviken och utskämd går vi ut från affären.
Så jävla pinsamt. Det gick lite för fort där ja.. HAHA.. Så nu måste jag komma ihåg att ja ska köpa nästa och nästa film också i kommande veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0