Mitt hår



Humm...Lina gav mig en tankeställare. Mitt hår börjar eller ja, är ganska långt nu. Klart vill jag ha längre men de är lång och mina lockar gör det sådär lagom ruffsigt/lockigt som jag vill ha det. Så jag är väldigt nöjd med mitt hår och jag vet många som är avundsjuka på mitt hår.  Visst, det behöver verkligen klippas, för de är slitet men de va längesen, om så någonsin jag har gillat mitt hår såhär mycket som jag gör. Visst, min färgade utväxt är fortfarande inte samma färg som resten av håret men de kan fixas med riktigt riktigt svart hårfärg. Lina tyckte att jag borde göra något nytt och tyckte jag haft samma hårfrisyr alltid. Jag försökte påminna henne om att ja haft både lila och rosa och rött hår, visste de va länge sen men ja har försökt få mitt hår att vila, men ändå hade hon lite rätt. jag har aldrig haft någon konstig frisyr direkt. Även om färgen varit olika har frisyren mäst varit densamma. (mittbena som aldrig är i mitten utan mäst där den själv vill vara) Typ genombårstat en gång och sen lämnad till slumpen (som ja gillar de) så är det kanske dax för något annat. Det måste fortfarande vara jag och det måste vara lätt att sköta. jag är inte en sån person som håller på särskilt mycket med mitt hår, även om jag älskar det. har varken lust eller tid att stå framför spegeln och hålla på. Men då kommer frågan. vad fan kan ja ha för frisyr då? Snelugg som alla andra går fetbort. Visst, det är snyggt. på andra. betyder inte att de kommer vara snyggt på mig med mitt stora huvud och dessutom har ja alltid varit sån som inte vill se ut som alla andra och i dagen samhälle så har typ alla snelugg och då kommer jag Moa Simonsson inte skaffa det. Vill ha möjligheten till det ibland men vill inte ha de som "basfrisyr". lugg skulle jag inte passa i alls, det får huvudet att de rundare ut och den hjälpen behöver jag verkligen inte. Så ni förstår kanske mitt I-landsproblem?? Eller så förstår ni inte alls. jag vet inte heller. Skulle vara kul att ändra, men just nu när jag gillar mitt hår så kanske jag ska njuta istället..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0