Babbel


Vart tar min lediga helg vägen?
Nu är klockan över 5 på morgonen. Jag ska snart lägga mig ner för att sova, men den här helgen (som alla andra) har gått så snabbt. Jag var med Sara och Eve i fredags och se ida ha ja bara varit hemma. Inte gjort något av de ja tänkt göra nästan. Jo, jag har bytat plats på sofforna. Blev MYCKET bättre såhär. Det känns inte som om ja är ledig eller har varit det och i morgon natt (natt till måndag) så är de jobb igen. Både i lund och på tidningarna.
Varför är det så?
Beror de på att disken inte är helt diskad (bara halva) eller att ja inte skurat golven, badrummet m.m.
Eller kanske på att ja inte har suttit ner och njutit av en bok i en totalt städad lägenhet.Något ja känner att ja måste ha för att verkligen kunna njuta av en bok eller bara av ledighet. Annars täker jag hela tiden på att ja måste städa upp. Det ligger som en dimma i bröstet, en ångest dimma. Bara för att jag inte sädat. Och varför har ja inte de då undrar säkert alla. Om det nu stör mig så jävla mycket. Det har ja faktiskt inget svar på. Orka städa. Det är ren lathet, korkhet (finns de ett ord som heter korkhet??).

I morgon ska ja till pappa och påvägen dit ska ja stanna till hos min kusin och hämta mina jultidningsböcker som jag beställt och sen hade ja tänkt köra inom Jocke och visa fotona ja framkallat på Svampen, för att se om de e något han vill ha. De finns ju kvar men jag tror att jag är den enda som framkallat de till papporskopior. Ska hämta en sak hos pappa och lämna massa annat. Kanske bränna ut lite musik, om läget finns. Om hon inte är där. För om hon är där så stannar jag inte länge. Hämtar och lämnar, max 10 min.

Har betalt alla mina räkningar. Nu är det bara mobil och A-kassans räkningar som kommer dras automatiskt från mitt konto på onsdag.  T.o.m min jävla fortkörningsböter är betald. Det sved, men ja fick bra lön denna månaden så ja räkar bort den direkt så känns de som om den aldrig funnits. Kan försöka lura mig själv iallafall. Precis som när man gömer dammet under mattan. De syns inte längre men jag vet att de är där.

Det har inte varit någon kul att snacka med på msn heller, på hela kvällen. Eller iallafall under den tiden som ja suttit vid datorn. Jo, Woxe va ute ett tag. Men de va ganska kort för vi båda tittade på film då.
(vem har ja som är kul på msn?)
Det finns iallafall en som ja inte pallar skriva med. Sa de till honom sist och sen loggade han ut. Tror han blockade mig. Bryr mig inte, har egna planer på att blocka och ta bort honom med. Ska rensa upp min msn vid ett bra tillfälle snart. Kanske vid samma tillfälle jag ska spara alla mina dagboksinlägg på Lunar som ja vill ha kvar. Det tillfället som aldrig kommer.

Helgen om 2 veckor, den 7 december så ska jag, Sara och Eve åka till Oslo. På kryssning. Åker på fredagen och kommer hem på söndagen. Förmodligen mycket fattigare, tröttare men förhoppningsvis har jag haft jävlig kul. Och den söndagen kommer vara 2 advent och nästa söndag är 1 advent. Fan va tiden går snabbt. Om exakt 4 veckor och en dag (räknat från söndagen den 25) så är det julafton. och jag måste jobba... AAAAH!! Hoppas fan att den OB är värd  att ja missar julafton. Jag tycker om julen. Den är mysig.
Ska nog inte ha någon gran i år. Kommer ju knappt att vara hemma så de känns inte lönt. Kan hänga upp mina kulor i någon blomma i fönstret istället. Julpynta kommer jag såklart att göra men orka gran.

Nu har ja fixat Ola magnells album Nya perspektiv och lite annat smått och gott..=)

"Och när du inte längre har nån chans att vända
Och har tappat sista tråden till ditt trygga gamla liv
ja det är då, först då som saker börjar hända
Å det är då som du kan börja skönja nya perspektiv"

Kommentarer
Postat av: Emma

inte kul när helgen går så fort...=/ hoppas veckan går fort för dej så du får helg igen. =) ha en bra söndag!

2007-11-25 @ 06:14:27
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Emilia

Jag kan jobba på julafton åt dig. Min jul kommer ändå bara bli jobbig i år..

2007-11-25 @ 18:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0