Peter

Fick nyss höra att Peter har problem med sina lungor. Pneumothorax heter det tydligen. Tydligen får unga, långa smala män det lätt. Det är typ lung kollaps eller något liknande. Tydligen har han haft det en gång för ca  1år sen också. Han måste börja gå upp i vikt. Han har alltid varit smal, för smal. Han dricker liter av cola varje dag och typ alla andra som lever på cola skulle gå upp i vikt av det men inte han. Men han äter aldrig riktig mat. Hemlagad riktig mat. Inte mackaroner och ketchup. Mer köttfärsås eller något liknande, det borde han äta. Men bor man med sin pappa som inte lagar mat så ofta utan köper en pizza istället så blir det ju så att han inte heller lagar ordentlig mat till sig själv. De lever ungkarls stilen.

Jag är väldigt orolig för honom.
Det har varit väldigt mycket för honom detta året.
Egenligen skulle jag ha åkt upp till honom för ett tag sen, i slutet på denna sommaren men det blev inte av då.
Jag tycker så mycket om honom. min lilla Peter. Han har nyss fyllt 21 dessutom. Men han måste börja ta hand om sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0