Julbord x2

Idag efter jobbet åkte jag för att handla på Willys köpte jag superlim som ja har glömt köpa, eller inte riktigt brytt mig om att jag behöver på över ett år. Men idag så köpte jag det och nu har jag limmat min jul-speldosa och fick såklart lite lim på fingrarna, men de har jag snart pillat bort.
Imorgon är det julbord på mitt nya jobb i Lund och min chef sa att de skulle ta undan till oss på kvällen så vi behöver inte ta med oss mat i morgon. Men jag ska ta med mig några mackor för jag har hört att det inte är ett vanligt julbord utan ett italienskt julbord och om de är så som ja fick de beskrivet för mig så är det inte säkert att jag är så förtjut i det så jag tar backup mackor med mig.
Sen på Onsdag så är det julbord med mitt vanliga gamla jobb. Det är traditionellt julbort, var de förra året iallafall. Inte så mycket eller speciellt på något sätt men gratis mat är aldrig fel. Sen måste jag baka lussebullar och ifall ingen vill baka med mig så ska jag göra det själv. Tänkte göra det på onsdag iallafall. Köpte saffran idag men glömde att köpa jäst. jag har någon jäst hemma. Sån torrjäst, men den kanske är gammal. Om den kan bli gammal..?

Köpte vita hyasinter också. Det är mysigt. Har en redan som är på gång att slå ut men man kan aldrig få för mycket fina doftande blommor tycker jag.


Trodde att de va han som hade ringt, var så glad. Men nä, tydligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0