Söta Sotis


Kom nyss hem ifrån jobbet, ringde mamma för att säga att telefonen som ja lånade av henne inte fungerade. Då berättade hon att hon hade hittat Sotis, vår äldsta katt överkörd påvägen. Död. Han blev 11 år, som jag tror är en ganska gammal ålder för en katt om jag inte har fel.  När jag var liten så fick vår katt kattungar och Sotis är en av de kattungarna, han blev  "min" och Tiger, som den andra hette som vi behöll "var" Leos, men såklart var alla katter allas. Men Sotis har alltid varit lite extra min tycker jag. Men nu är han iallafall död. Sotis var en svart katt med inslag av vitt. han hade en svart fläck rakt på hakan som man såg väldigt tydligt. Han var lite långhårig och har varit traktens charmör, förmodligen pappa och farfar till de flesta katter runtomkring. Han är Gajas pappa och Puckos morfar. image7
Tyvärr har jag inget foto på honom på datan, men han kan få ett
hjärta istället. =) Min pucko liknar faktiskt han en hel del till pälsen.
Om Pucko blir de minsta lik Sotis så kommer han att bli underbar.
Mamma kommer ringa mig när hon vaknar så ska jag åka dit och
vara med när de begraver honom på baksidan.


Annars har de inte hänt särskilt mycket.
Det blev lite mycket katter nu, det var inte meningen, jag är egentligen
varken så mycket kattmänniska eller djurmänniska men jag var ju
tvungen att berätta om kära lilla Sotis.

Jag kommer sakna dig Sotis, hoppas att katthimmelen har sköna soffor där du kan ligga och sova hela dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0