Min älskade Pucko

Var väldigt duktig idag (igår, min dygsrytm är konstig). Jag handlade ont-i-huvudet-tabletter, diskade all min disk som jag bara undvikit och förnekat i typ 1 vecka, tvättat och såklart myst mycket med min lilla Pucko.image4
Han är typ fortfarande en kattunge, 3 månader gammal tror jag nog att han är. Han föddes här, i min lilla lägenhet av hans mamma Gaja. Namnet fick han för att direkt när han hade fötts så började han direkt att bråka och putta bort hans 4 syskon som åt, och Pucko passar verkligen honom. dessutom är det kul att säga. Han har ganska lång päls, lurvig är kanske mer rätt ord. De om har sätt honom, har såklart älskat hohnom direkt. Vissa tror att det är en skogskatt tror ja de kallar honom. Men han är en bondkatt, ingen raskatt iallafall, om han inte är adopterad =).
Just nu är han mitt livs kärlek. Han sover med mig i sängen. han är där tätt intill mig när jag somnar och när jag vaknar har han knappt rörts sig. Ibland sitter han och tittar på mig och när ja inte klappar honom tar han sin tass och "klappar" på mig tills ja börjar att kela med honom. Han är totalt underbar, min lilla Pucko. Egentligen togs hans mamma hit för att hon INTE skulle bli gravid, men försent. Hon var redan det och sen födde hon sina kattungar här. Jag skulle inte ha någon men det är väldigt svårt att motstå, så när en kompis till mig som egentligen skulle ha Pucko sa att hon inte kunde ta honom var det inget att diskutera. Han var min. Ska jag vara ärlig hade jag redan ångrat mig och ville behålla honom innan hon sa att hon inte ta honom.
Det enda problemet med honom är att han inte vill sluta kissa i min säng, jag vet inte om han gör det i protest för han gör det direkt efter jag kommit hem t.ex eller när jag sitter och tittar på honom. Han vet var lådan är och vad han ska göra där, för ibland går han faktiskt på den. Det är faktiskt väldigt irriterande, för jag måste tvätta mina sängkläder hela tiden. Men jag har blivit grym på att tvätta iallafall. Förutom en gång när jag tvättade en väldigt röd sjal som inte hade blivit tvättad (tydligen) innan med massa annan tvätt och det som var ljust blev lite rosa och en del handdukar som var blåa blev lite lila falmmiga. Men det gjorde inget.

Kommentarer
Postat av: Anonym

En röd sjal bland handdukar?!.
Illa Illa...

2007-08-10 @ 06:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0